Flór Gábor honlapja

 
 
Otthon Zene Képek Kontakt CD
 
     

Erősítők és mikrofonok

Mivel a koncerteken általában több hangszeren (gitáron és harmonikán) játszom, olyan erősítésre van szükségem, amelyik mind a két instrumentumot tökéletesen szolgálja. Fontos ez, mert hangszereim nem a megszokott tónusban szólnak, amik a hazai viszonlatban általában szokatlanok a technikusoknak, ezért az a legjobb, ha a saját hangszínemet létre tudom hozni a színpadon, és a külső hangosításnak már csak a hangerő emelése a dolga.

Hangosításra régebben Shure SM58 mikrofont használtam. Utóbbi időben tisztább, csengőbb hangzást kerestem, mint amit a hangszerhez szorított mikrofonnal el lehet érni, és egy Shure 55SH-(kópiá)ra váltottam, egy ideje azonban visszatértem a hangszerhez fogott mikrofonhoz, egy kisméretű, szájharmonikára és beatboxra kifejlesztett Audix Fireball dinamikus mikrofont használok mostohább körülményeknél, vagy ha kézben akarom fogni, állványon pedig egy Rode M3-at, aminél tisztább hangú színpadi mikrofon eddig nem volt a tulajdonomban.

Általában saját erősítőt használok a színpadon, mivel tapasztalataim szerint a kromatikus harmonikát sokszor igen rosszul hangosítják, és a kontrollok se mindig megfelelőek. Nem nagyon szoktam effektezni (leginkább csak kevés zengetőre van szükségem), ezért Gallien-Krueger 200MV akusztikus erősítőt (amit egy ideje már sajnos nem gyártanak) használtam több mint 10 évig, gitárra és harmonikára. 2006-ban ismerkedtem meg közelebbről az AER akusztikus erősítőkkel, mind hihetetlen hangzást produkált, de az én kedvencem a Domino2, megdöbbentően jónak bizonyult, 2007-től ezt használtam 2010-ig. Aztán fejlesztettem, azóta az AER PA rendszerét használom nagyobb fellépéseken, és ennek a rendszernek egy aktív ládáját kiegészítve az újonnan megjelent Dual Mix előfokkal a Pocket Tools sorozatból a kisebb helyeken, vagy nem saját hangosítás esetén..Utóbbi időben egy kicsit a súly és mértecsökkentés irányában kezdtem keresgélni, és így találtam rá a világ valószínűleg legkisebb erősítőjére, a ZT Lunchbox Acousticra, ami igen elnyerte tetszésemet, azót aszinte mindenhova ezt viszem, legtöbbször a az AER Dual Mix-el kombinálva (amit leginkább előfokként használok a gitárom passzív pickupjához).

A gitárnál igen fontos a pickup is. Többféle megoldást próbáltam, azokat szeretem leginkább, melyek a gitár testének megbontása nélkül alkalmazhatók. Jelenleg egy vintage Guyatone kontakt pickupot használok, alkalmanként mikrofonnal kombinálva.